Request a Refund

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Demande de remboursement

We will make every effort to process these requests within 15 business days (30 days for International refunds). Due to the high volume of requests we receive, we may not be able to meet these timelines in every case. We appreciate your patience.

If you have a negative balance (credit) on your student account, you can request a refund through Request a Refund. You can confirm your student account balance by checking your Student Account Online Statement.


To receive your refund, it is highly recommended that you sign up for Electronic Funds Transfer (EFT) which is a direct deposit of your refund to your personal bank account. This will ensure funds are sent to you as quickly as possible. Use this link to create or make changes to your banking information.


Please refer to the Frequently Asked Questions for assistance with setting up your EFT.


Important Information


OSAP Funded Students

  • If you are an OSAP recipient and there is a change in your course load, your OSAP application will be updated and if you are eligible for a credit on your student account, the refund may be issued to the National Student Loan Service Centre (NSLSC) based on the OSAP refund policy.

Graduate Students

  • Graduate students will receive an automatic refund for the following bursaries, Graduate Financial Assistance (GFA) and Supplementary Graduate Assistance/Grant-in-Aid (GIA).

International Students

  • Students requesting a refund for a credit that was paid by International Wire Transfer will have the refund issued to the originating payor and originating country. York University is not liable for exchange transaction costs if students pay tuition and subsequently withdraw from course enrolments.
  • Students living abroad that do not have a Canadian address will receive a form via email to complete only if the original payment method was not through Convera or CIBC International Student Pay.
  • We encourage all students to set up a Canadian bank account while studying in Canada. You are also encouraged to set up your Electronic Fund Transfer (EFT) before requesting a refund for a credit that was paid by a Canadian account, or an award/scholarship/bursary issued by York University.
Nous nous efforcerons de traiter ces demandes dans un délai de 15 jours ouvrables (30 jours pour les remboursements internationaux). En raison du volume important de demandes que nous recevons, il se peut que nous ne puissions pas respecter ces délais dans tous les cas. Nous vous remercions de votre patience.

Si vous avez un solde négatif (crédit) sur votre compte étudiant, vous pouvez demander un remboursement ici. Vous pouvez vérifier le solde en consultant votre Relevé électronique du compte étudiant.


Pour recevoir votre remboursement, il est fortement recommandé de vous inscrire au transfert électronique de fonds (TEF) qui est un dépôt direct de votre remboursement sur votre compte bancaire personnel. Les fonds vous seront ainsi envoyés le plus rapidement possible. Utilisez ce lien pour créer ou modifier vos informations bancaires.


Veuillez vous référer à cette Foire aux questions pour obtenir de l’aide sur la mise en place de votre TEF.


Important


Si vous recevez un financement du RAFEO

  • Si vous êtes bénéficiaire du RAFEO et que votre charge de cours est modifiée, votre demande de RAFEO sera mise à jour. Si vous avez droit à un crédit sur votre compte étudiant, le remboursement pourra être versé au Centre de service national de prêts aux étudiants (CSNPE) conformément à la politique de remboursement du RAFEO.

Cycle supérieur

  • Les étudiants et étudiantes du cycle supérieur recevront un remboursement automatique pour les bourses suivantes : Graduate Financial Assistance (GFA) et Supplementary Graduate Assistance/Grant-in-Aid (GIA).

Étudiantes et étudiants internationaux

  • Si vous demandez un remboursement pour un crédit payé par virement bancaire international, le remboursement sera émis au nom du payeur et du pays d’origine. L’Université York n’est pas responsable des frais de transaction liés aux échanges si les étudiants et étudiantes paient des droits de scolarité et se retirent des cours par la suite.
  • Les personnes vivant à l’étranger qui n’ont pas d’adresse au Canada recevront par courriel un formulaire à remplir uniquement si le mode de paiement initial n’a pas été effectué par Convera ou CIBC International Student Pay.
  • Nous encourageons tous les étudiants et étudiantes à ouvrir un compte bancaire canadien pendant leurs études au Canada. Nous vous encourageons également à mettre en place un transfert électronique de fonds (TEF) avant de demander le remboursement d’un crédit payé par un compte canadien ou d’un prix, d’une bourse d’études ou d’une bourse d’entretien de l’Université York.